Managementul sălii de fitness: Fidelizarea clienților și reînnoirea abonamentelor

Calnedis Business - Management sala fitness - Abonamente 1

Reînnoirea abonamentelor sau a cardurilor de membri este probabil cel mai clar indicator al fidelizării clienților și al unei dezvoltări profitabile pentru businessurile din industria fitness.

De asemenea, pentru mulți manageri ai sălilor de fitness, încasările datorate abonamentelor lunare ale clienților reprezintă una dintre cele mai importante surse de venit.

Importanța retenției clienților care deja au încercat și sunt, cel puțin într-o măsură considerabilă, mulțumiți de serviciile unei săli de fitness, este incontestabilă. Dar, pentru cei ce încă nu o conștientizează, mai jos sunt câteva cifre grăitoare, valabile pentru businessuri din orice industrie:

  • Creșterea ratei de retenție a clienților cu 5% duce la o creștere a profitului cu între 25% și 95% – această statistică este vehiculată relativ intens și valabilă până și în ziua de azi cu toate că studiile din care a rezultat au fost efectuate cu mulți ani în urmă.
  • Costul de achiziționare a unui client nou e de 5 ori mai mare decât cel de retenție a unui client existent – în funcție de studiul pe care alegi să-l crezi și de industria în care lucrezi, acest cost poate fi de între 5 și 25 de ori mai mare pentru achiziționarea unui client nou, iar clienții noi nu sunt întotdeauna atât de profitabili pe cât ai crede.
  • Probabilitatea de a vinde e de 60-70% pentru clienții existenți și de 5-20% pentru clienții noi – conform acestui infografic realizat de Invesp, care mai menționează că un client existent va cheltui cu 31% mai mult față de un client nou.

Cu excepția cazului în care acum îți pornești afacerea și achiziția de clienți noi este esențială pentru supraviețuire, strategia ta de dezvoltare a afacerii ar trebui să îmbine într-o măsură cât mai echilibrată acțiuni și eforturi de achiziție și retenție a clienților.

În cazul tău, ca manager al unei săli de fitness, cel mai clar semn că acțiunile și eforturile tale îndreptate spre retenția clienților au succes e reînnoirea abonamentelor sau a cardurilor de membership.

Iată câteva idei de ce ai putea face pentru a crește probabilitatea unor astfel de demersuri:

  1. Asigură-te că instructorii de fitness, persoanele de la recepție și alți angajați care interacționează des cu clienții o fac întotdeauna într-un mod amabil. O experiență neplăcută alienează nu doar un client existent, ci și potențiali clienți la urechile cărora ajunge povestea. Recomandările sunt printre cele mai eficiente metode de promovare în industria fitness, așa că ai grijă de cei care vor vorbi despre tine altor potențiali clienți într-un mod mai personal și mai convingător decât orice material sau metodă de publicitate.
  2. Oferă beneficii speciale pentru clienții tăi cei mai activi pentru a-i transforma în ambasadori ai brandului. Un exemplu comun ar fi ofertele de tip 1+1 gratis, care promit recompense pentru fiecare nou membru adus la sală, sau abonamente cu preț special în cazul optării pentru toate sau cât mai multe dintre serviciile și facilitățile disponibile.
  3. Răsplătește fidelitatea, oferind un discount sau ceva special nu doar pentru primele luni de membership (strategie folosită mai mult pentru atragerea clienților noi), ci și după o anumită perioadă de frecventare. Abonamentele pe perioade mai lungi la un preț redus față de cumulul abonamentelor lunare plătite pe aceeași perioadă sau care includ anumite gratuități sunt doar un exemplu comun și simplu de cum poți să-ți motivezi clienții să rămână mai mult și să îi răsplătești pentru fidelitate.
  4. Nu în ultimul rând, ascultă-ți clienții atunci când menționează ce i-a mulțumit, ce i-a nemulțumit, ce nevoi și dorințe au legate de serviciile și facilitățile oferite în cadrul sălii tale de fitness. Dacă nu menționează astfel de lucruri din propria inițiativă, întreabă-i tu pe un ton cât mai prietenos. Poți să-i întrebi, în momentele în care decid să-și reînnoiască sau să nu-și reînnoiască abonamentele sau cardurile de membri, ce anume i-a determinat să ia această decizie. După o vreme, vei ajunge să ai foarte multe informații care te vor ajuta să oferi clienților exact ce trebuie pentru a-i face să rămână cu tine timp îndelungat.

Calnedis Business - Management sala fitness - Abonamente 2

Și, pentru că am tot vorbit de abonamente, ținem să menționăm că aplicația pentru gestionarea programărilor – Calendis Business – este printre puținele astfel de aplicații care include funcționalitatea de ABONAMENTE, prin care businessurile pot să gestioneze mai bine serviciile oferite clienților lor.

Funcționalitatea permite monitorizarea facilă și rapidă a numărului de intrări / ședințe consumate și rămase pentru fiecare client care beneficiază de un abonament.

Calendis Business permite crearea a două tipuri de abonamente pentru clienții tăi:

  • standard (replicabil pentru orice client dorește să beneficieze de un anumit set de servicii pe care tu îl oferi în mod constant)
  • personalizat (creat individual pentru un client anume și care poate cuprinde orice set de servicii)

 

Abonamentele standard

Acestea se creează din SETĂRI -> secțiunea ABONAMENTE și pot fi atribuite unuia sau mai multor clienți în orice moment până la ștergerea lor din Setări.

Dă click pe butonul „Adaugă abonament” pentru a crea abonamentul și parcurge următorii pași:

  • Introdu numele abonamentului
  • Setează intervalele orare în care clienții pot să-și programeze intrările/ședințele din cadrul abonamentului
  • Alege serviciul sau serviciile pe care le oferi clienților prin acest abonament, precum și numărul de intrări/ședințe pentru fiecare serviciu
  • Stabilește prețul și perioada de valabilitate ale abonamentului
  • Dă click pe butonul „Salvează”

NOTĂ: În fila din dreapta – 2. Consum intrări abonamente – stabilești momentele în care intrările/ședințele se scad din totalul acordat în toate abonamentele pe care le oferi clienților.

 

Abonamentele personalizate

Acestea se creează din secțiunea ÎNCASĂRI, din meniul de sus, și pot fi atribuite unui singur client, o singură dată.

Dă click pe butonul „Încasare nouă” pentru a crea abonamentul și parcurge următorii pași:

  • Introdu datele clientului căruia vrei să-i vinzi abonamentul
  • Alege „Abonament personalizat” la „Tip intrare” din secțiunea Detalii vânzare și setează perioada de valabilitate a abonamentului în câmpurile care îți apar în dreapta
  • Alege un serviciu pe care vrei să-l incluzi în abonament și setează detaliile acestuia – În câmpul de selectare a specialistului trebuie să selectezi specialistul care face vânzarea abonamentului, nu cel care oferă serviciul selectat (După ce ai făcut acestea, poți să dai click pe „Adaugă serviciu/pachet/abonament” de mai jos să adaugi și alte servicii în abonamentul pe care-l creezi)
  • Introdu suma pe care o încasezi, alege metoda de plată și dă click pe butonul „Încasează” din dreapta
  • Dă click pe butonul de jos „Finalizează”

 

Poți să urmărești statusul tuturor abonamentelor vândute clienților intrând în secțiunea CLIENȚI din meniul de sus, dând click pe rândul unuia dintre acești clienți, apoi intrând în sub-secțiunea ABONAMENTE. Vei vedea toate abonamentele atribuite clientului respectiv și, prin click pe oricare dintre aceste abonamente, vei putea vedea detaliile acestuia și măsura în care au fost consumate intrările.

Dacă nu te descurci în folosirea funcționalității de abonamente Calendis Business sau vrei mai multe detalii, contactează-ne: contact@calendis.ro / 0770.901.141.

 

Contul Calendis Business te ajută să gestionezi mai ușor diverse aspecte legate de programările clienților la serviciile pe care le oferi.

Printre altele, contul Calendis Business îți permite să oferi clienților tăi posibilitatea de a se programa online la clasele de aerobic, Pilates, TRX, Tae Bo, Zumba și orice alt fel de clase oferi. Businessuri din zona fitness, cum ar fi Omnia Fitness & Spa, oferă clienților posibilitatea de a se programa online, de oriunde și la orice oră, recepția fiind astfel decongestionată și putând să se ocupe mai mult de clienții aflați la fața locului.

Calendis Business este potrivit mai multor tipuri de businessuri din domeniul Sport, cel mai proeminent exemplu fiind Baza Sportivă Gheorgheni unde clujenii pot să rezerve online prin calendis.ro terenurile și alte facilități pentru practicarea diferitelor sporturi.

By | 2018-04-18T08:44:37+03:00 aprilie 18th, 2018|Educativ|0 Comments
UA-48482636-5