Managementul oamenilor într-o afacere nu este o sarcină deloc ușoară. La urma urmei, oamenii sunt cei care dau valoare afacerii pe care o conduci și te ajută să îți atingi obiectivele de business iar dacă nu reușești să îi gestionezi adecvat, afacerea ta va avea de suferit.
Mulți manageri spun că managementul angajaților este probabil cel mai provocator aspect al muncii lor dar sunt totuși încrezători că își fac treaba așa cum trebuie. Totuși, rezultatele și progresul întârzie să apară iar angajații sunt în continuare nemulțumiți sau neproductivi. Managementul nesatisfăcător este una dintre principalele cauze pe care aceștia le invocă atunci când vorbesc despre probleme sau neajunsurile cu care se confruntă la locul de muncă.
Așadar, unde greșesc managerii?
Iată câteva greșeli des întâlnite în activitatea unui manager, de care s-ar putea să nu fi conștient sau pe care le treci cu vederea:
1 – Nu ai încredere în abilitățile angajaților tăi
Ca manager, e natural să îți dorești să ai în permanență control asupra muncii angajaților tăi. Atunci când acțiunile tale în această direcție devin presante, angajații tăi devin frustrați. Nimănui nu îi place să i se spună în mod constant ce și cum trebuie să facă, mai ales în meseria în care este specializat. E important să cunoști îndeaproape activitatea pe care angajații tăi o desfășoară și să îți oferi sugestiile dar ai grijă să nu intervii în permanență în activitatea lor și să devii agasant. Ai încredere în abilitățile oamenilor tăi și acordă-le credit în ceea ce fac. Până la urmă, de asta i-ai angajat!
2 – Nu accepți părerile sau ideile angajaților tăi
Atunci când proximitatea și atașamentul față de afacere e atât de mare, ca în cazul muncii de manager, e destul de greu să te detașezi și să privești lucrurile dintr-un unghi obiectiv. De aceea, mulți manageri iar decizii bazate pe propria intuiție și desconsideră părerile sau ideile emise de ceilalți membrii ai echipei, argumentând că niciunul dintre ei nu cunoaște afacerea la fel de bine. Uneori însă, e important să fi deschis la o perspectivă obiectivă iar aceasta poate veni chiar din partea angajaților tăi.
3 – Nu evaluezi corect activitatea angajaților tăi
Lipsa unei evaluări corecte și permanente a muncii îi demotivează pe angajați pentru că rezultatele lor nu sunt apreciate. Desigur, e greu să ții seama de activitatea zilnică a fiecăruia dintre ei. Dar atunci când meritele pentru efortul depus nu sunt recunoscute, creșterea productivității nu mai este o prioritate pentru angajații tăi pentru că ei știu deja că nu vor fi apreciați și recompensați. Dacă nu ai un sistem funcțional care să te ajute să ai în permanență o viziune clară asupra muncii lor și posibilitatea de a compara rezultatele periodic, e momentul să cauți una! Asta dacă îți dorești să îți păstrezi angajații mulțumiți și motivați!