Angajații tăi, cartea ta de vizită

relatia angajat client

Să conduci o afacere în direcția succesului nu este deloc ușor. Pe o piață atât de competitivă, este extrem de dificil să reușești să-ți fidelizezi clienții, astfel încât să le devi acestora indispensabil, pentru a fi sigur că afacerea ta va funcționa și mâine. Însă oricât de mult ai investi în ceea ce constuiești, ce produci și ce oferi, afacerea ta nu se poate mișca înainte fără oameni.

Relațiile de afaceri sunt, înainte de toate, afaceri interumane. De aceea, orientarea înspre menținerea unei relații armonice cu angajații tăi este una dintre componentele-cheie ale desfășurării unei activități profitabile.

Mai mult decât atât, angajații tăi sunt cei mai în măsură să influențeze impresia pe care clienții și-o creează despre afacerea ta și sunt un factor important în decizia lor de a mai apela la serviciile tale.

Probabil am întâlnit cu toții recepționera care notează greșit sau rătăcește datele unei programări, din lipsa unui sistem de organizare funcțional. Sau coafeza care s-a săturat să acopere și turele colegilor fără a fi răsplătită suplimentar pentru asta. Cum te-a făcut să-ți schimbi părerea despre salonul pe care îl frecventai?

Te-ai gândit vreodată că și clienții tăi trec prin asta? Pentru că, fie ea pozitivă sau nu, fiecare interacțiune pe care clienții tăi o au cu angajații tăi devine o carte de vizită a afacerii tale.

Iată câteva sfaturi de care ar trebui să ții cont în relația cu angajații tăi, pentru a te asigura că acea carte de vizită este una care te recomandă într-o manieră pozitivă, de fiecare dată:

Arată-le că îți pasă!

Empatia este un factor foarte important în construirea unei relații bune cu angajații tăi. Încearcă să rezonezi cu problemele lor și să faci tot ce-ți stă în putință să le găsești o soluționare mulțumitoare. În caz contrar, nemulțumirile angajaților se vor răsfrânge și asupra clienților. Un angajat nemulțumit de situația în care se află la locul de muncă nu va mai depune același efort pentru a-și satisface clienții iar aceștia nu vor ezita să plece în altă parte.

Include-i în deciziile importante!

Angajații tăi lucrează îndeaproape cu clienții tăi. Nu uita să le ceri părerea în luarea unor decizii importante care îi privesc în mod direct. Atunci când contribuie la stabilirea unor reguli sau la alegerea unor instrumente care să le ușureze munca, angajații tăi se simt valorizați și dezvoltă un sentiment al apartenenței. Astfel, își vor dori să îmbogățească în permanență imaginea locului în care-și desfășoară activitatea iar pe termen lung, asta înseamnă pentru ei beneficii suplimentare iar pentru tine servicii de calitate, clienți mulțumiți și creșteri considerabile ale profitului.

Apreciază performanța!

Recunoașterea rezultatelor peste măsura așteptărilor îi motivează pe angajați și este un factor major în sporirea productivității lor. Desigur, este important să îți tratezi angajații în mod egal. Prin transparență însă, vei încuraja competiția pozitivă în rândul acestora iar recompensarea pentru munca depusă va deveni un prilej prin care le vei demonstra că îi valorizezi.

Fii întotdeauna prezent și deschis!

Dacă ușa ta este întotdeauna deschisă, angajații tăi se vor simți confortabil să vină la tine cu idei noi sau cu problemele pe care le întâmpină. Oricare ar fi cazul, disponibilitatea ta de a asculta ce au de spus e ceea ce va ajuta la stabilirea unei relații deschise, de ambele părți. Nu deveni atât de ocupat încât să neglijezi problemele care ar putea să dăuneze muncii lor și afacerii tale.

Găsește metode prin care să le ușurezi munca!

Organizarea este cuvântul cheie în orice afacere. Oferă-le angajaților tăi instrumentele necesare pentru a-și eficientiza munca și maxizima productivitatea. Accesul la un instrument complex pentru rezolvarea promptă a sarcinilor consumatoare de timp este esențial. Angajații tăi îți vor fi recunoscători dacă le vei pune la îndemână soluții viabile care să le ușureze fluxul de muncă.

Îți dorești ca angajații tăi să lucreze pe intervale de timp consecvente, astfel încât problema timpilor morți sau a întârzierilor să dispară? Găsește metodele potrivite care să-ți permită monitorizarea muncii lor prin rapoarte de activitate complete și răsplătește-i pe măsură pe cei care merită.

Întreabă-te întotdeauna: Ți-ar plăcea să lucrezi pentru tine? Dacă răspunsul nu e unul pozitiv, reia pașii anteriori! Cu siguranță vor contribui la formarea unei echipe care va scrie povestea de succes a afacerii tale.

By | 2017-06-15T11:43:31+03:00 ianuarie 13th, 2016|Educativ|0 Comments
UA-48482636-5