În perioada sărbătorilor domnișoarele, doamnele și, de ce nu domnii care sunt dispuși să investească în imaginea lor, iau cu asalt saloanele de înfrumusețare. Agendele specialiștilor în coafură, manichiură, pensat sau bărbierit sunt arhipline iar bătaia pentru o programare pe ultima sută de metri ține liniile telefonice ale saloanelor ocupate în permanență.
Chiar dacă, din punct de vedere al profitului, situația este mai mult decât îmbucurătoare de vreme ce încasările se dublează, preocuparea principală a managerilor de saloane este cum să facă față solicitărilor din partea clienților.
Soluția pe care managerii de saloane o văd cel mai la îndemână ar fi prelungirea programului de funcționare sau suplimentarea personalului. Pare a fi o rețetă pentru dezastru: angajați obosiți care nu mai reușesc să presteze serviciile la nivelul calitativ dorit și clienți nemulțumiți de rezultate. Nu-ți face griji, nu trebuie să fie așa!
Iată 3 aspecte principale pe care trebuie să le iei în considerare:
Gestionarea programarilor
Asigură-te că informațiile unei programări sunt preluate corespunzător și înregistrate cu toate detaliile necesare: datele clientului, ziua, ora și serviciile dorite și estimează gradul de ocupare al calendarului fiecărui angajat în funcție de timpul alocat fiecărei programări. Astfel, îți va fi mai ușor să organizezi programul și să vezi în orice moment ce disponibilitate ai de a mai prelua programări suplimentare.
De asemenea, pentru a evita decalările nedorite în program sau situații în care clienții uită de programare, trimite-le acestora o alertă printr-un SMS sau E-mail și asigură-te că nu vei avea perioade de timp neocupate care îți cauzează implicit pierdere de bani.
Supraîncărcarea programului
E destul de greu să nu cazi în tentația de a supraîncărca agenda de programări a angajaților tăi dacă te gândești că strecurând câțiva clienți în plus îți vei crește profitul. Dacă te gândești însă pe termen lung, e de preferat să refuzi un client decât să îl pierzi. Va aprecia sinceritatea și profesionalismul de care dai dovadă prin a nu-ți supune clienții la așteptări îndelungate și servicii oferite în grabă și se va întoarce la tine cu altă ocazie.
Nu uita că în astfel de situații, prioritatea ta sunt clienții care ți-au fost loiali de o bună perioadă de timp. Răsplătește-le fidelitatea contactându-i din timp și acordându-le șansa de a se programa pentru perioada sărbătorilor și ei vor fi bucuroși să cheltuie câțiva bani în plus pentru o sesiune de răsfăț în salonul tău.
Ține cont de faptul că și angajații tăi vor avea nevoie de timp pentru ei în perioada sărbătorilor. Stabilește în avans un program, nu înainte însă de a-i consulta în privința disponibilității de a munci ore suplimentare. Mulțumește-le în avans și nu uita să îi răsplătești pentru efortul pe care îl depun.
Profitabilitatea acestei perioade depinde de performanța fiecărui membru al echipei tale așa că bunăstarea angajaților tăi trebuie să fie o prioritate pentru tine. Asigură-te că indiferent de volumul de muncă prestat, la sfârșitul zilei angajații tăi ies pe ușă cu zâmbetul pe buze!