Noul an abia a început și după o binemeritată vacanță, ești pregătit să îți reiei ocupațiile. Înainte însă de a reintra în febra activităților pe care le desfășori în business-ul tău, e momentul să-ți setezi o listă de obiective indispensabile pentru un an mai productiv.
Indiferent de cum arată bilanțul anului precedent, nu trebuie să sari peste etapa planificării celui care abia începe. Obiectivele – sau rezoluțiile, în denumirea specifică sezonului – sunt cele care te vor ajuta să creionezi o direcție clară a modului în care îți dorești să evolueze afacerea ta și să monitorizezi această evoluție pas cu pas.
Pe o piață atât de competitivă, presiunea adaptării la nevoile clienților sau ale angajaților, la trendurile domeniului în care activezi pentru a te poziționa în liga celor mai buni, pare deseori imposibil de gestionat. De aceea, este important să îți definești prioritățile și să lucrezi în direcția îndeplinirii lor.
Dacă încă nu știi cu ce să începi, iată 3 sfaturi care s-ar putea alinia cu planul de acțiune al afacerii tale în 2016
1) Renunță la lucrurile care nu funcționează și treci mai departe
Această primă rezoluție poate părea ușor de realizat la prima vedere, însă trebuie să recunoaștem, cu toții suntem puțin rezistenți la schimbare. De cele mai multe ori, pierdem timp cu lucruri care nu ne ajută, ci din contră, ne îngreunează munca și ne creează frustrări.
Noul an e un prilej bun de a te descotorosi de toate lucrurile care nu-ți mai aduc nimic benefic, fie că vorbim de un produs care s-a prăfuit pe stoc, de servicii redundante clienților tăi sau colaborări care nu mai sunt în concordanță cu idealurile afacerii tale. A venit momentul să renunți la lucrurile care nu mai dau roade pentru tine și care stau în calea succesului afacerii tale și să găsești soluții mai bune care să le înlocuiască
2) Investește în soluții eficiente
Aruncă o privire asupra situației capitalului de care dispui și a modului în care poți investi în soluții care te vor ajuta să reduci costurile și să crești productivitatea. Analizează-ți practicile curente și identifică zonele care scârțâie în ceea ce privește productivitatea. Este echitabil raportul de investiții de timp și resurse versus beneficiile pe care ți le aduc? Dacă răspunsul la această întrebare nu este un DA vehement, e timpul pentru puțină muncă de cercetare. Explorează opțiunile disponibile și nu te opri decât la cele care se pliază intereselor tale pe termen lung.
3) Promovează-ți afacerea constant
Dacă tot am amintit de presiunea permanentă de adaptare la trendurile pieței actuale, promovarea este cu siguranță un punct sensibil pentru mulți dintre noi. Asta pentru că, de cele mai multe ori, această sarcină ajunge la capătul listei de priorități, înghițită de alte activități care ne consumă timpul și energia.
Acțiunile de promovare nu pot însă lipsi de pe lista obiectivelor recurente de îndeplinit în noul an. Alocă mai mult timp metodelor prin care poți comunica clienților prospecți de ce ar trebui să te aleagă și cu siguranță efortul investit își va găsi justificarea.
Noul al este plin de oportunități! Acordă-ți șansa să le descoperi și alege-le pe cele care vor contribui la creșterea productivitatății afacerii tale în viitor și care îți vor fi aliați de nădejde în drumul către succes!