Dacă vă întrebați ce face un bun sales manager, dați-ne voie să vi-l prezentăm: înțelege produsul, înțelege oamenii și găsește modalități prin care să aducă cele două entități împreună, într-o ecuație de câștig-câștig. Este omul pentru care în spatele cifrelor există întotdeauna o poveste, o afacere căreia îi este îndeplinită o nevoie prin produsul pe care îl vinde și nu în ultimul rând, o relație bazată pe sprijin și încredere reciprocă. Și o să vă spunem un secret, el face parte din echipa Calendis!
A venit momentul să faceți cunoștință cu cel care va bate la ușa dumneavoastră pentru a vă spune cum poate Calendis să vă ajute în afacerea dumneavoastră. Claudiu Câmpean, managerul de vânzări Calendis, e încântat de cunoștință!
Q: De ce antreprenorii ar trebui să aleagă Calendis?
A: Pe scurt, pentru că le face viaţă mai uşoară. Unii aleg Calendis pentru că degrevează recepţia de unele activităţi consumatoare de timp, alţii pentru că li se generează nişte rapoarte foarte utile pentru deciziile ulterioare de business, alţii sunt încântaţi de eliminarea multor dosare fizice iar unii pentru că îşi dau seama că îşi pot trata mai bine clienţii prin remindere de la fiecare programare. Fiecare antreprenor are o motivaţie diferită dar Calendis le oferă, de fapt, timp – cea mai greu de „cumpărat” resursă.
Q: Cât de dificil este să vinzi un astfel de produs?
A: Vânzarea oricărui produs sau serviciu are aspecte dificile. Antreprenorii sunt aproape sufocaţi de vânzători de diverse produse şi servicii dar avantajul Calendis este lipsa unei concurențe reale şi inovaţia adusă de produs. De multe ori se întâmplă ca clienţii unui business care foloseşte Calendis să îşi dorească să îl folosească şi ei pentru business-ul propriu.
Q: Care crezi că este cel mai mare atu de care te poţi folosi atunci când propui unui client să adopte Calendis în business-ul său?
A: Pe lângă caracteristicile produsului care conving antreprenorii să folosească platforma Calendis , mai am două atuu-uri pe care le folosesc în întâlniri: activitatea de suport de nota 10 pe care le-o oferim post vânzare şi faptul că luăm feed-back constant şi îmbunătăţim produsul permanent astfel încât să răspundă şi mai bine nevoilor unei industrii. De exemplu, acum lucrăm la dezvoltarea planului de tratament, foarte util clinicilor stomatologice; procesul de dezvoltare se bazează pe feed-back consistent din partea medicilor care utilizează deja Calendis.
Q: Cum se derulează o întâlnire cu un potenţial client Calendis?
A: E destul de simplu: le demonstrez pe o tabletă tot procesul, de la programarea făcută în 10 secunde, trecând prin filtrele pe care le pot aplica bazei de date cu clienţii, campaniile de marketing şi rapoartele despre activitatea business-ului. După aceea urmează o sesiune de întrebări şi răspunsuri şi le prezint viitoarele dezvoltări ale platformei. Urmează o parte foarte importantă în care ne asigurăm că clientul beneficiază de suport pentru a deveni un client ce foloseşte la maxim toate caracteristicile Calendis.
Q: Care este cea mai mare provocare cu care te-ai întâlnit în teren şi cum i-ai făcut faţă?
A: Cele mai mari provocări au fost reprezentate de temperaturile scăzute din această perioada şi zăpadă murdară de pe trotuare… glumesc, desigur. Cel mai dificil lucru în cazul vânzării unui produs inovativ este teama de nou şi ataşamentul, firesc şi natural, de lucrurile cu care eşti obişnuit cum ar fi de pildă folosirea agendei de hârtie pentru a gestiona programările şi clienţii, chiar dacă managerii sunt convinşi că nu este cea mai bună decizie de business. La fel ca în cazul oricărui produs inovativ, piaţa se împarte în vizionari, cei deschiși la adoptarea soluțiilor inovatoare și cei care sunt mai sceptici în legătură cu astfel de schimbări, aşa că e firesc că nu toate întâlnirile se finalizează cu adopţia produsului.
Q: Care este trendul de feed-back din partea clienţilor care testează sau deja folosesc activ Calendis?
A: Feed-back-ul este unul pozitiv. Antreprenorii sunt încântaţi şi ne ajută în dezvoltarea de noi caracteristici iar clienţii lor adoptă, aproape instant, sms-ul de reminder ca modalitatea de comunicare dintre ei şi business.
Q: Nicio industrie nu este lipsită de riscuri. Care crezi că este cel mai mare risc în afacerea Calendis?
A: Cel mai mare risc este ca produsul să fie prea inovativ pentru marea majoritate a business-urilor din România, piaţa să îl adopte foarte greu. Pentru a diminua acest risc, noi am gândit nişte procese foarte clare de suport şi chiar mecanisme de educare a pieţei, în parteneriat cu alte organizaţii.
Q: Care este potenţialul de piaţă al platformei Calendis?
A: Am făcut nişte calcule bazate pe date publice şi am ajuns la concluzia că potenţialul pieţei este imens. Circa 200.000 de business-uri folosesc zilnic programări în relaţia cu clienţii lor. Pe lângă asta, lansarea platformei pentru clienţi care implică posibilitatea ca un client să îşi facă o programare online, ne deschide o piaţă foarte largă a utilizatorilor de smartphone din România, adică aproximativ 5 milioane de posibili clienţi conform datelor validate la sfârşitul anului 2015.