Cea mai mare provocare a unui manager – Managementul angajaților

manager - managementul angajatilor

Fie că te afli la început de drum sau te precedă ani buni de experiență în poziția de manager al unei afaceri, cu siguranță te-ai lovit deja de o serie de provocări pe care activitatea ta le presupune.

Ca manager, trebuie să te implici în toate aspectele afacerii pe care o gestionezi. Ești responsabil de tot ceea ce înseamnă creșterea calității serviciilor pe care le oferă afacerea ta, creșterea numărului de clienți mulțumiți care te vor alege și a doua oară sau dezvoltarea unei imagini pozitive a afacerii tale.

Care este numitorul comun care influențează toate aceste aspecte? Angajații tăi!

Pare greu de crezut? Mai gândește-te!

Angajații tăi vor dicta numărul clienților care au parte de o experiență pozitivă atunci când apelează la serviciile tale dacă cred și ei în obiectivele calitative pe le care impui în activitatea business-ului.

Impresia pe care clienții tăi și-o formează și pe care o transmit mai departe prin modul în care te recomandă este ceea ce va determina prestigiul afacerii. În cele din urmă, notorietatea care te precede este ceea ce va determina dacă afacerea ta va fi una prosperă sau destinată eșecului.

Rolul tău în calitate de manager este de a face tot ce îți stă în putință pentru ca succesul afacerii tale să fie garantat iar principala provocare pe care trebuie să o înfrunți este managementul eficient al angajaților!

Cum faci față acestei provocări?

Fii selectiv în privința oamenilor pe care îi angajezi!

Pe lângă setul de abilități profesionale și experiența pe care o soliciți pentru un post, e important să te asiguri că angajezi oameni care au o viziune compatibilă cu cea pe care dorești tu să o aplici în afacere. Angajează oameni care văd soluții de îmbunătățire în orice aspect al activității lor și pune-le la dispoziție toate resursele de care au nevoie pentru a-și crește performanțele.

Oamenii care sunt dispuși să dea tot ce au mai bun sunt cei care te vor sprijini în drumul tău, chiar și atunci când afacerea ta trece va întâmpina momenente de cumpănă.

Fii prietenul angajaților tăi!

Angajații tăi trebuie să vadă în tine o persoană cu autoritate dar și un sprijin de nădejde. Oamenii care lucrează alături de tine trebuie să simtă deschiderea de a fi ascultați în orice moment în care se confruntă cu o problemă sau vin cu o idee nouă pe care vor să ți-o împărtășească. O relație caldă, de prietenie între un manager și angajații săi contribuie semnificativ la bunul mers al afacerii.

Totuși, această relație trebuie încurajată doar în limitele în care nu afectează productivitatea în activitatea desfășurată. Este important să investești în crearea unor legături armonice și de încredere dar să fi conștient de momentul în care acest tip de socializare dăunează scopului principal: prosperitatea afacerii.

Fii stăpân pe deciziile tale!

Sigur, vor veni momente în care vei fi nevoit să iei decizii pe care oamenii nu le vor putea accepta cu ușurință sau care nu sunt pe placul tuturor. În procesul decizional este esențial să te consulți cu angajații tăi, mai ales dacă deciziile ce urmează să fie stabilite îi afectează în mod direct. Ultimul cuvânt însă îți aparține în exclusivitate.

Atunci când iei decizii importante trebuie să te bazezi pe cunoașterea îndeaproape a propriului business și a trendurilor din piața în care activezi și nu în ultimul rând pe intuiția proprie. Propria experiență și gândirea analitică pe care munca de manager o presupune sunt factorii majori în baza cărora îți poți sprijini deciziile.

Dovedește-le iar angajații tăi vor avea încredere că deciziile tale sunt cele mai bune!

By | 2017-06-14T17:31:46+03:00 martie 23rd, 2016|Educativ|0 Comments
UA-48482636-5